Te ma kinek fizettél?
Kövesd a korrupció piaci árának alakulását!

Elindult a Fizettem.hu - BÉTA

Elindult a Fizettem.hu kenőpénz-figyelő oldal. Azt gondoljuk, hogy a láthatóság a korrupció ellensége, ezért határoztuk el, hogy elindítjuk az oldalt – mondta el Vitrai Edit, a Fizettem.hu projektvezetője az oldal indulásáról. – Úgy tűnik, van jelenleg nyitottság a magyar társadalom felől is. A Fizettem.hu Facebook oldalán már a honlap indulása előtt többen megosztották történeteiket, de fontos jel az is, hogy a Magyar Rezidens Szövetség kampányolni kezdett nemrég a hálapénz megszüntetéséért.

Megmutatjuk, hogyan alakul a korrupció piaci ára Magyarországon

A Fizettem.hu oldalon megoszthatod a saját történetedet arról, hol, mikor, ki és mennyi kenőpénzt fizettetett veled, esetleg te önszántadból miért gondoltad azt, hogy jó ötlet, ha adsz valakinek pénzt. Sőt, azt is megírhatod, ha visszautasították, vagy te utasítottad vissza a felajánlott összeget. A beküldött történetek előzetes moderáció után kerülnek ki az oldalra és szükség esetén anonimizáljuk ezeket. A történetben bevallott összegek alapján folyamatosan nyomon követjük, hogy az egyes szektorokban mennyi kenőpénzt fizetnek az emberek.

A Fizettem.hu zárt bétatesztelésében húsz meghívott felhasználó vett részt, Vitrai Edit szerint a legértékesebb visszajelzések az anonimizálás működésével kapcsolatban érkeztek. Fontos szempont, hogy konkrét nevektől mentes történetek jelenjenek meg a honlapon, hiszen nem az egyedi esetek felderítése a cél, hanem, hogy feltérképezzük a magyarországi korrupció helyzetét. A tesztelés segített kikristályosítani mit is vár a csapat ettől a rendszertől, hogyan tudjuk biztosítani, hogy ne jelenjenek meg nevek a történetekben úgy, hogy közben azért azok információtartalma ne sérüljön.

Magyarországon nem ismeretlen a kenőpénz vagy hálapénz fogalma. Nap mint nap fizetünk kisebb-nagyobb összegeket orvosoknak, hivatalnokoknak, rendőröknek, tanároknak ‒ a lista végtelen. Tizenötmillió forintot érő Nokiás dobozunkkal még a BBC
kenőpénzügyi szótárába is bekerültünk. A Fizettem.hu stratégiai partnere, a Transparency International által készített Globális Korrupció Barométer legutóbb azt mutatta, hogy Magyarországon minden negyedik ember szerint komoly problémát jelent a korrupció. Ahhoz, hogy a Fizettem.hu használata révén megismerjük a haza korrupciós trendeket, a történeteket alapján összehasonlítjuk a különböző szakmák és szektorokban jelenlévő korrupció helyzetét, területek, intézmények szerint csoportosítjuk a bejelentett eseteket. 

Csatlakozz te is!
Csatlakozz te is a kezdeményezésünkhöz és oszd meg történetedet!

Még mindig segíthetsz!

A Fizettem.hu projekt elindításához 626 000 forint gyűlt össze, az üzemeltetéshez továbbra is fogadunk adományokat. Adományodat banki átutalással az atlatszo.hu Közhasznú Nonprofit Kft. MagNet Magyar Közösségi Bank 16200216-00141891 bankszámlaszámán juttathatod el nekünk. A megjegyzés rovatba írd be: fizettem. (Ha külföldről utalnál, akkor ezek az adatok is kellenek: IBAN: HU03 1620 0216 0014 1891 0000 0000 SWIFT: HBWEHUHB) PayPalon keresztül is küldhetsz nekünk támogatást a projektre (ott is van megjegyzés rovat, használd!): azonosítónk info@atlatszo.hu.

Pólót is rendelhetsz (amit akár tőlünk személyesen vehetsz át az irodánkban), az is a támogatás formája, rendeléskor mindenképp írd bele a megjegyzés rovatba, hogy fizettem, innen tudjuk, hogy most ezt a projektet támogatnád a vásárlással.

süti beállítások módosítása